logo

ZAWODY - 2011 - III Lubuski Puchar Karpiowy

III LUBUSKI PUCHAR KARPIOWY

W tym roku III Lubuski Puchar Karpiowy odbywał się w dniach od 4 do 8 maja nad jeziorem Staw Goszczanowski. W imprezie brało udział 9 zespołów.

Nową Sól reprezentowały 3 teamy plus jeden "mieszany".

Tomasz Goryński i Paweł Henkel

Kazimierz Czawiak i Piotr Czawiak

Andrzej Kowalewicz i Karol Kowalewicz

Bartek Rutkowski i Mateusz Moder

Wszyscy członkowie OGK zjawili się dzień wcześniej na imprezie integracyjnej,  która trwała do późnych godzin nocnych.

Po porannym przebudzeniu i wypiciu kawy wszyscy czekali do godziny 11 o której odbyło się losowanie.

Po zakończeniu wszyscy w dobrych humorach rozjechali się na stanowiska. Nadmienić należy, że woda jest malowniczo położona i w 100% nadaje się na tego typu imprezy

Po rozłożeniu sprzętu wypłynęliśmy i wytypowaliśmy kilka najciekawszych miejscówek. Wszystkie nasze markery wylądowały pod drugim brzegiem  zbiornika w okolicy zwalonych drzew i palisad. Miejscówki były o tyle ciekawe, że praktycznie przeciwległy brzeg nie nadaje się do wędkowania z uwagi na bardzo stromy brzeg i podmokły teren.  Każda wędka „lądowała” indywidualnie w okolicach zaczepów.  Do pierwszego nęcenia wykorzystaliśmy spore ilości gotowanej kukurydzy, konopi oraz kulek własnej produkcji „ukręconych” z miksów opracowanych przez mojego brata.  Gdy najcięższą pracę mieliśmy już za sobą można było spokojnie raczyć się złocistym trunkiem  spędzając czas w doborowym towarzystwie. Około godziny 21 udaliśmy się w doskonałych humorach do swoich namiotów na zasłużony odpoczynek, który nie trwał zbyt długo ponieważ po około 1,5 godziny ze snu wybudził mnie piskliwy dźwięk Foxa. Po zacięciu ryba odbiła w lewą stronę w kierunku głębszej wody co umożliwiło mi odciągnięcie jej od zaczepów. Po dość siłowym holu podjęliśmy decyzję o podebraniu ryby z pontonu ponieważ warunki na naszym stanowisku nie pozwalały bezpiecznie podebrać ryby. Później się okazało że była to dobra decyzja bo karp parł w stronę rozwalonych kładek pod naszym brzegiem. Po emocjonującej walce z pontonu udało nam się podebrać pięknego karpia a komisyjna waga organizatora wskazała 18.5 kg.

Jak później się okazało była to druga ryba tych zawodów ponieważ na stanowisku nr 6 u chłopaków z Bandit Carp wylądował na macie karp, ważący 14 kg.

Rankiem przez radio doszły nas informację że na stanowisku nr 3 które zajmowali chłopaki z OGK „Mikołaj” i Piotrek po nocy mieli w „necie” amura o wadze 13.5 kg obejmując tym samym na chwile obecną 3 miejsce.

Kolejny dzień zaowocował dwoma braniami na sąsiednich stanowiskach nr 6 i nr 7 ale niestety ryby okazały się sprytniejsze od łowiących. Gdy nadszedł wieczór wszyscy oczekiwali co przyniesie kolejna noc, nastąpiło załamanie pogody jednak na stanowisku nr 8 zajmowanym przez Tomka Goryńskiego i Pawła Henkla z OGK na brzegu ląduje amur o wadze 10.4 kg.

Następnego dnia po południu u chłopaków z Bandit Carp nastąpiło branie a ryba ponownie nie dała się wyholować. Więcej szczęścia mieli Maciek i Mariusz ze stanowiska nr 7, którzy wyholowali pięknego karpia  o wadze 15.3 spychając  z 3 miejsca Mikołaja i Piotrka.

Do zakończenia zawodów nie „padła” już żadna ryba i tym samym my uplasowaliśmy się na pierwszym miejscu łowiąc największą rybę zawodów przy okazji ustanawiając nieoficjalny rekord zbiornika.

Wyniki III Lubuskiego Pucharu Karpiowego:

I miejsce – Andrzej i Karol Kowalewicz – 1 ryba 18.5 kg - Operacyjna Grupa Karpiowa Nowa Sól

II miejsce – Maciej Sikora i Mariusz Glonek (Maniek) – 1 ryba 15.3 kg

III miejsce- Rafał Matuszewski i Tomasz – 1 ryba 14 kg - Bandit Carp

Podsumowując III edycję Lubskiego Pucharu Karpiowego należy nadmienić, że tym razem organizator stanął na wysokości zadania. Wszystko było dopięte na ostatni guzik. Atmosfera na zawodach była sympatyczna co przełożyło się na kontynuowanie dalszych znajomości z poznanymi zawodnikami a klimat i urok tego miejsca zachęcił nas wszystkich do tego by w kolejnej edycji ponownie wystartować.

Ps. Podziękowania dla Krzyśka za udaną imprezę.

ROBAK

Data utworzenia: 16/05/2011 @ 21:39
Ostatnie zmiany: 13/11/2011 @ 15:36
Kategoria : ZAWODY
Strona czytana 8435 razy

Wersja do druku Wersja do druku